کتاب نور

کتاب نور
«هُوَ الَّذِي أَنْزَلَ عَلَيْكَ الْكِتابَ مِنْهُ آياتٌ مُحْكَماتٌ هُنَّ أُمُّ الْكِتابِ وَ أُخَرُ مُتَشابِهاتٌ»

امروز پـدیـده ای کـه نـظـرم رو جـلـب کرد، یکی از معجزات وقـوع الحال دوران ماست. به این معجزه قرآن بارها اشاره کرده. آنهم در دورانی که این منطقه از کره ی خاکی ما هنوز نا شناخته بود که این مسئله یکی دیگر از جنبه های اعجاز در قرآن کریم هست.

 

شهراسکاگن...

دریای بالتیک و دریای شمال به هم میپیوندند...

 دو دریای متفاوت و کاملاً ضد هم با هم یکی نمی شوند،در این صورت پدیده ای شگرف و قابل توجهی اتفاق می افتد.این همان چیزی است که قریب به 1400 سال قبل در قرآن اشاره شده است.

 

سوره فرقان 53

 

(( وَهُوَ ٱلَّذِى مَرَجَ ٱلْبَحْرَيْنِ هَـٰذَا عَذْبٌۭ فُرَاتٌۭ وَهَـٰذَا مِلْحٌ أُجَاجٌۭ وَجَعَلَ بَيْنَهُمَا بَرْزَخًۭا وَحِجْرًۭا مَّحْجُورًۭا ))

(( او کسی است که دو دریا را در کنار هم قرار داد؛ یکی گوارا و شیرین، و دیگر شور و تلخ؛ و در میان آنها برزخی قرار داد تا با هم مخلوط نشوند (گویی هر یک به دیگری می‌گوید:) دور باش و نزدیک نیا! ))

 

 

سوره الرحمن 19الی21

(( مَرَجَ ٱلْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ )) (19)

(( دو دریای مختلف (شور و شیرین، گرم و سرد) را در کنار هم قرار داد، در حالی که با هم تماس دارند ))

(( بَيْنَهُمَا بَرْزَخٌۭ لَّا يَبْغِيَانِ )) (20)

(( در میان آن دو برزخی است که یکی بر دیگری غلبه نمی‌کند (و به هم نمی‌آمیزند)! ))

(( فَبِأَىِّ ءَالَآءِ رَبِّكُمَا تُكَذِّبَانِ )) (21)

(( پس کدامین نعمتهای پروردگارتان را انکار می‌کنید؟! ))

 

سوره نمل 61

(( أَمَّن جَعَلَ ٱلْأَرْضَ قَرَارًۭا وَجَعَلَ خِلَـٰلَهَآ أَنْهَـٰرًۭا وَجَعَلَ لَهَا رَوَ‌ٰسِىَ وَجَعَلَ بَيْنَ ٱلْبَحْرَيْنِ حَاجِزًا ۗ أَءِلَـٰهٌۭ مَّعَ ٱللَّهِ ۚ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ ))

(( یا کسی که زمین را مستقرّ و آرام قرار داد، و میان آن نهرهایی روان ساخت، و برای آن کوه‌های ثابت و پابرجا ایجاد کرد، و میان دو دریا مانعی قرار داد (تا با هم مخلوط نشوند؛ با این حال) آیا معبودی با خداست؟! نه، بلکه بیشتر آنان نمی‌دانند (و جاهلند)! ))

 

سوره فاطر 12

(( وَمَا يَسْتَوِى ٱلْبَحْرَانِ هَـٰذَا عَذْبٌۭ فُرَاتٌۭ سَآئِغٌۭ شَرَابُهُۥ وَهَـٰذَا مِلْحٌ أُجَاجٌۭ ۖ وَمِن كُلٍّۢ تَأْكُلُونَ لَحْمًۭا طَرِيًّۭا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْيَةًۭ تَلْبَسُونَهَا ۖ وَتَرَى ٱلْفُلْكَ فِيهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا۟ مِن فَضْلِهِۦ وَلَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ ))

(( و دو دريا يكسان نيستند اين يك شيرين تشنگى‏زدا [و] نوشيدنش گواراست و آن يك شور تلخ‏مزه است و از هر يك گوشتى تازه مى‏خوريد و زيورى كه آن را بر خود مى‏پوشيد بيرون مى‏آوريد و كشتى را در آن موج‏شكاف مى‏بينى تا از فضل او [روزى خود را] جستجو كنيد و اميد كه سپاس بگزاريد ))

 

در ادامه شـرح نـعمتـهای پـروردگـار، سـخن از دریـا هـا به میـان می آورد، اما نـه هـمه ی دریا ها، بلکه از خاصیتی در پاره ای از دریا ها که نشانه ای از قدرت بی پایان حق است.

منظور از این دو دریا به گواهی آیـه 53 سـوره فـرقـان دو دریای آب شـیرین و آب شور است...رودخانه های عظیم  آب شیرین هنگامی که به دریـا ها و اقیانـوس ها میـریـزنـد، معمولاً دریایی از آب شـیرین کنار سـاحل تشکیل می شود و آب شور را عقب می راند،و شگفت آور این که این دو آب شـیرین وشـور به علت تفاوت درجه غلظت، به هم آمیخته نمیشوند.

پس منکر کدام نعمت پروردگارمان هستیم؟

این آیات از مظاهر شگفت انگیز خداوندی را در جهان آفرینش وصف می کند.آیا بت ها نقشی در نظام آفرینش خداوند دارند؟ حتی بت پرستان چنین ادعایی ندارند. به این علت در پایان ایه ی سوره نمل باز خداوند تکرار می کند: آیا معبودی با خداست؟ نه بلکه بیشتر آنان نمی دانند و جاهل اند

 

( أَءِلَـٰهٌۭ مَّعَ ٱللَّهِ ۚ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْلَمُونَ )

 

منابع:

قرآن مجید


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: معجزه,قرآن,
[ شنبه 17 اسفند 1392 ] [ 19:3 ] [ میلاد شهسواری ] [ ]
.: Weblog Themes By Weblog Skin :.
درباره وبلاگ

بسم الله الرحمن الرحیم میلاد شهسواری هستم و از خدمتگذاران کوچک قرآنی که هدفم توسعه فرهنگ قرآنی هستش و انشاالله که مورد رضایت خداوند متعال قرار گرفته باشه. والسلام علیکم
نويسندگان
لينک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان کتاب نور و آدرس http://ketabenor.lxb.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.تبادل لینک ما فعال هست از همکاری شما متشکریم.





امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 27
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 35
بازدید کل : 70955
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1